JOCS PER GRANS





Escape rooms

Les escape rooms enamoren els joves… i també als adults! Es tracta d’un tipus de joc molt immersiu, amb un repte molt ben definit que fa que els nois i noies s’impliquin treballant en grup, cooperant i sentint que formen part d’un equip. Han de resoldre enigmes i trencaclosques entre tots i totes per aconseguir trobar la solució. L’atmosfera que es crea al voltant del joc i l’attrezzo fa que als participants els encanti l’experiència. Sempre volen repetir! 
Aneu a la pestanya dedicada als escape, i en sortireu amb tota la informació per poder ser el "game master" de la vostra festa!



  
Activitats TIC
Les activitats relacionades amb les noves tecnologies sempre són molt atractives per als joves: geo-recerques, Stop Motions, Lip Dub, robòtica educativa, Musicalys…Aquest tipus d’activitats són molt motivadores per als nadius digitals, ja que quan es tracta d’esforçar-se per dominar les eines digitals ho gaudeixen al màxim. A més, les activitats TIC  afavoreixen el treball en equip, la cooperació i la interacció, reforçant així les seves competències emocionals i relacionals. 


El joc de la bandera

Si sou força gent, opteu per dividir-vos en dos equips. Uns tindreu bandera verda i  els altres vermella . La idea és protegir-la i que l’equip contrari no us la prengui. Haureu d’organitzar-vos en defenses i atacants, cuidar la vostra i, a la vegada, intentar fer-vos amb la que s’amagui a la base enemiga.

Descobrir jeroglífics                         

En un paper se’ls donarà uns jeroglífics que hauran de resoldre.
Els jeroglífics van ser un sistema d'escriptura inventat i utilitzat pels antics egipcis per a comunicar-se per escrit. Des de l'època de l'Imperi Antic, els jeroglífics egipcis van evolucionar cap a la criptografia que s'utilitza per convertir informació des de la seva forma original cap a un codi incomprensible, de forma que sigui il·legible pels que no coneguin aquesta tècnica.
Us deixem tres sistemes: l'egipci, els cercles superposats i la criptografia del Cèsar. Amb aquests codis els participants podran desxifrar els missatges que els hi anireu posant i així anar superant petits obstacles.

Per fer-ho més emocionant podeu escriure els missatges amb aquests bolígrafs de tinta invisible!!!


jeroglífics egipcis





Uno de los modelos de cifrado César. En este caso divide el abecedario en dos mitades
criptografia del Cèsar

Los círculos giratorios del cifrado de Alberti
cercles superposats




Els pescadors

Consisteix a, com el nom indica, pescar nens. Un grup de 3 o 4 jugadors farà de xarxa de pescar i es col·locaran amb els braços alçats perquè la resta (els peixos) passin per sota. Els jugadors que fan de “xarxa de pescar” hauran de pactar sense que els “peixos” els sentin un número (no molt gran). Quan estiguin llestos començaran a contar tots alhora mentre els peixos passaran per dins la rotllana/xarxa i quan arribin al número pactat abaixaran els braços i els nens que es trobin a l’interior hauran estat pescats i passaran a ser pescadors (a la rotllana). Els pescadors tornaran a pensar un número nou i repetiran el procediment fins a haver pescat tots els peixos.

Esquiar en equip

Els nens aprendran què és la compenetració a través d'aquest exercici. Per a fer-ho crea uns esquís vàlids per a un gran equip, per a això, utilitza una fusta allargada i unes cordes. Dóna als nois les cordes i fés que les passin per sota de la fusta. Per a avançar hauran d'aixecar tots al mateix temps les cordes per a , d'aquesta manera, elevar la fusta o esquí.  No és tan fàcil com sembla ja que necessita la cooperació de tots.


Apunta i dispara!

Amb pistoles d’aigua i complicant  la prova a mesura que augmenta la distància, col·loca sobre unes ampolles de plàstic usades unes pilotes de plàstic o poliespán. Perquè la base no es mogui pots omplir els recipients reciclats amb líquid o terra. D'aquesta manera faran que caigui la bola però no l'ampolla que es mantindrà en peus.


Passa la bossa!

Emplena una bossa gran amb una gran varietat de peces de vestir, tals com davantals, sabates, bufandes, barrets, mitjons, corbates, camises i faldilles. Per a jugar, els participants han de formar un cercle i passar-se la bossa mentre sona la música. Quan aquesta es para, el que s'ha quedat amb la bossa ha de treure una peça, sense mirar, i posar-se-la. Continueu fins que la bossa estigui buida i tots estigueu vestits de manera ridícula. Els resultats haurien d'immortalitzar-se amb unes quantes fotografies.




Volei-globus

Primer de tot posarem els nens per parelles. Es divideix el terreny en dos camps iguals, delimitant les marques; es col·loca una corda, un llistó o una xarxa d'un extrem a l'altre per tal de dividir el terreny de joc. S'utilitzen globus amb aigua i tovalloles. Cada un dels jugadors agafa la tovallola per un costat i el seu company per l'altre. El globus estarà damunt la tovallola. L'altre equip estarà de la mateixa manera però a l'altra banda del camp i amb la seva tovallola. L'objectiu del joc és passar per sobre la xarxa el globus i els de l'altre equip córrer, desplaçar-se per atrapar-lo abans no caigui. La parella que deixi caure el globus perdrà. També es pot fer amb 3 equips de dos jugadors a cada banda.



L'assassí

Els jugadors  asseguts formen un cercle. Tots amb els ulls tancats, se'n tria dos sense que els vegi ningú, que seran "el policia" i "l'assassí". L'assassí ha d'intentar matar a tots els jugadors sense que el policia se n'adoni. La forma de matar de l'assassí és picar l'ullet als altres. A qui l'assassí piqui l'ullet ha de comptar fins a 3 en silenci i després morir-se, tirant-se enrere. Si el policia descobreix l'assassí, guanyarà. Si l'assassí aconsegueix matar a uns quants (s’ha de pactar abans de començar la partida) és aquest qui guanya. Per triar el policia i l'assassí sense que se n'adoni ningú es pot utilitzar el següent procediment: tots els jugadors tanquen els ulls, aquell nen a qui el pare o la mare toqui el cap un cop serà el policia i aquell a qui toqui dos cops serà l'assassí.