Cursa de relleus
A nosaltres ens agrada la modalitat de relleus amb cullera i ou. En grups de dos o tres, haureu de fer 500 metres cadascun amb una cullera a la boca i un ou al damunt d’aquesta. Feta la feina, passeu-li al següent. Heu de ser els més ràpids però també els més delicats. Si es trenca l’ou... malament!
Afaitar globus
S’infla una filera de globus i es cobreixen amb escuma de sabó d’afaitar. Cadascun de vosaltres en tindrà un i haurà d’intentar-lo afaitar amb una Gillette (traieu-li el tallant) i deixar-lo sense ni gota d’escuma. Si us explota haureu de tornar a començar amb un altre globus. Guanya el primer que el deixa ben net.
Mòmies
Col·loca els nens per parelles, un dels dos serà la mòmia que haurà de quedar-se quieta en una posició de mòmia, i l’altre, l’haurà d’enrotllar amb paper higiènic fins que s’acabi el temps o el paper! Els donem uns minuts i en acabar tots triaran la mòmia més assolida.
La frase maleïda
En un cercle un nen comença una frase dient una sola paraula. El del seu costat repetirà la paraula que ha dit i n´afegirà una altra i així successivament fins que algú falli. Es tracta de fer una frase al màxim de llarga possible. Es comptaran el nº de paraules de la frase fins que fallin.
Els cambrers
És un joc de relleus . Amb un frisbee que fa de plata de cambers, els nens hauran de passar uns obstacles com cons o saltar per algun lloc i tornar el relleu. El frisbee s´ha d´agafar per sota amb la mà plana. Per augmentar la dificultat pot ficar-se algun objecte dins el frisbee. Si cau la plata han de tornar a començar. També es pot fer la variant de fer-ho amb dos fresbees. Hauran de fer el relleu complet. Es cronometra.
El mar que no tenia aigua
Hi ha dos cubells (mars): un està ple d’aigua salada i l’altre no té aigua. Es tracta de agafar aigua del cubell ple amb la boca i transportar-la al cubell buit que no té aigua i està a certa distància. Es puntua pel volum d’aigua que han aconseguit en cert temps establert prèviament.
Descobrir jeroglífics
En un paper se’ls donarà uns jeroglífics que hauran de resoldre. Cada enigma valdrà uns punts.
Enganxa-lletres
Al grup de nens se’ls donarà un munt de papers de diari, tisores, cola i un paper en blanc. Hauran de crear una paraula el màxim de llarga en tres minuts tenint en compte que cada lletra que enganxin al full blanc ha d’estar separada. El tamany de les lletres és indiferent. Es puntua el nº de lletres enganxades.
La cadena de la roba
Es tracta de fer una cadena de roba el més llarga possible. No es puntúa pel nº de peces sinó per la llargada de tota la cadena. Les peces han d’estar enganxades amb nusos.
La patata a la rotllana
El grup fa una rotllana i s’han de passar una patata enganxosa amb rovell d’ou. Cada volta que facin han d’augmentar la distància entre cada nen. La patata pot caure com a màxim dos cops a terra.
El joc del mocador
Es fan dos equips, cada un d’ells es numeren donant a cadascú un o més números depenent de quin sigui l’últim número, es posen cada equip en un costat diferent i s’alineen els membres de cada equip un al costat de l’altre. El jutge es col·loca entre els dos grups i subjecta un mocador i diu un número dels que han repartit als equips. Els dos nens que tenen el número surten corrent cap al mocador e intenten agafar-lo, qui l'agafi primer correrà cap al seu costat intentant que el seu rival no l'atrapi, si l’atrapa queda eliminat, i si el que ha agafat el mocador arriba a la línia del seu equip sense que el contrari l’agafi, queda eliminat el contrari, també s’elimina algú en el moment que un dels participants de l’equip que ha estat cridat, traspassi la línia imaginaria que hi ha davant del jutge , línia situada enmig dels dos equips. En el moment que s’elimina un dels companys de l’equip, el seu número s’ha de repartir entre la resta. Guanya l’equip que encara té algun membre.
Joc d’imitacions
Es tallen papers en blanc i s’escriuen personatges coneguts, animals, pel·lícules… per torns i d’un en un s’agafa un paper i s’ha d’imitar i fer gestos, sense parlar fins que algú ho endevina i guanya. També és emocionant fer-ho en equip.
Memory gegant
Fer un joc de memòria gegant és tan senzill com tallar quadrats de goma eva i fer dibuixos en ells, per descomptat de parelles. La quantitat de fitxes és a elecció, depèn de l'espai amb el qual compteu.
Carrera de tres potes
Aquesta carrera té a veure més amb la cooperació que amb la velocitat. Divideix als participants en parelles i demana'ls que es col·loquin un al costat de l'altre. Després, lliga una cama de cada membre de la parella amb un mocador. També podeu utilitzar aquests cinturons recomanats per que la quitxalla no prengui mal. Per a jugar, les parelles de tres potes han de córrer fins a la línia de meta, coordinant-se tan bé com sigui possible per a no perdre l'equilibri. La primera parella que creui la menta guanya.
Atrapa la cua del drac
Aquest és un joc tradicional xinès en el qual els nens interpreten a un dels seus dracs tradicionals. Es sorteja la persona que farà de cap i després els altres fan una fila darrere d'ell, col·locant els seus braços estesos sobre les espatlles del nen que tenen davant. L'últim serà la cua del drac. El cap haurà de córrer per a atrapar la cua. Això no serà gens fàcil, tenint en compte que els nens no han de deixar-se anar. Si el cap atrapa a la cua podrà seguir en el seu lloc. Si el cos es trenca, el cap passarà a la cua i el següent nen farà de cap.
Cabina de fotos
Habilita un petit apartat per a muntar la cabina de fotos. Col·loca un tamboret prop de la paret, la qual hauràs de decorar amb algun paper de regal o una tela, que serà el fons de les fotografies. També queda molt bé posar un marc que faci de photocall. Posa una caixa al costat del tamboret amb articles de broma, com a ulleres gegants, bigotis, corbatins o perruques.Tots els participants hauran d'asseure's, individualment o en grup, en el tamboret i disfressar-se amb el primer que enxampin de la caixa. Una càmera amb trípode seria l'ideal, per a treure totes les fotos amb el mateix enquadrament, canviant únicament els participants. Després podem imprimir les fotos perquè els convidats les portin cap a casa o muntar una seqüència de vídeo amb totes les fotografies.
Si et toca la pilota!!!
Hi ha dos equips. Delimitarem uns límits i els separem amb línees. Hi ha d'haver també una zona per als presoners. El jugador que comença tira la pilota al camp contrari i ha de tocar un adversari. No cal pas que la pilota boti abans de tocar l'adversari. Quan la pilota toca a un jugador, aquest travessa al camp contrari i va a la presó, li passen la pilota i des de la presó ha de tocar algú de l'equip contrari per alliberar-se. Guanya l'equip que aconsegueix de tocar tot l'equip contrari.